innlegg


mandag 23. juli 2012

Jeg blir rett og slett kvalm

1 år har går gått...
1 år har gått siden lillebror ble skutt, 77 altfor unge mennesker mistet livet på en brutal måte.

Idag har det vært 1års markering i Oslo på Rådhusplassen.
Jeg, familien og støttegruppen i Vestfold oppholdt oss i Tønsberg og fulgte direktesending på storskjerm.
Vi fikk servert LIVE musikk (knallbra) og tapasbuffè.
Klokken 20:00 starter minnekonserten, åpner med en vakker versjon av Ole Paus' låt - "Mitt Lille Land".
Like etter entrer deLillos scenen.
Det starter med litt fuzze-gitar, litt mye labert og bedrøvlig, også åpner Lars Lillo-Stenberg munngapet sitt med en tekst som får magen min til å vrenges. Det velter seg inni meg, jeg får grøssninger og blir rett og slett kvalm. 

(OBS: IKKE LES OM DU IKKE VIL)


«Han sprengte en bombe og dro til en øy.
Der skjøt han ned unger som om det var gøy.
Han sa det var grusomt, men at han var nødt.
Selv om det var det var brysomt så smilte han støtt.»


Vi sitter rundt et rundt bord, jeg med nesa vendt mot storskjermen og familien min bak meg igjen.
Jeg snur meg mot mamma, idet hun sier "hva faen er dette for noe?"
Vi ble bare sittende å måpe hele gjengen.
Jeg kjenner at all den maten jeg hadde spist på forhånd, og ikke minst all desserten jeg hadde trøkt i meg var på vei opp igjen.
Nei, jeg har mistet respekten for disse gutta her altså..
Motbydelig.
Det er ikke sånn jeg ønsker (og mange andre også) å markere denne dagen på!

Vi fikk også en god dose med Lillebjørn Nilsen, Bjørn Eidsvåg, Karpe Diem, Vinnie med Halvdan Sivertsen, Lelah, Bruce Springsteen og litt andre greier som jeg ikke husker i farten.
Beste innslag fra dagen var Lelah - Some Die Young og Lillebjørn Nilsen - God natt, kjære Oslo.
Vakkert <3




Hva syns du om teksten til deLillos?









3 kommentarer:

  1. Jeg sto på Rådhusplassen og lurte på om jeg hørte riktig. Usmakelig og upassende tekst, og rim og formuleringer på barneskole-nivå.

    Et vanskelig tema å skrive om, men hvis det var det beste de komme få til, burde de heller latt være.

    SvarSlett
  2. Reagerte på akkurat det samme selv. Satt i stua og måtte likt som moren din, snu meg mot samboeren min og spørre hva faen det der skulle forestille.

    Smakløst...

    SvarSlett
  3. Reagerte på samme måte selv! Den sangen kunne de spart seg for, og jeg kan ikke skjønner hvordan den ble godkjent til å brukes på scenen denne dagen?!

    SvarSlett