innlegg


lørdag 25. juni 2011

Første Jordmor-time

Originalt skrevet 13 september 2010.

Vi hadde time til jordmor idag kl 1200 og ventet spent på venterommet før vi gikk inn.
Jordmor møtte oss med ett stort smil og var utrolig hyggelig.
Vi snakket lenge om alt mulig. Hva som var bra å få i seg og hva som ikke var bra, målte blodtrykk, skjekket urin og pratet enda mer.
Hun lurte på om vi ønsket å høre hjertelyden til den Lille..*Duuh* såklart!!! Hva slags spørsmål er det? hehe
Jeg la meg på benken, brettet frem magen og gjorde meg klar til kald gele på magen.
Før hun lyttet på magen, kjente hun på livmoren, og den var bra plassert der den skulle ligge=)
Så kom geleèn!! Kald, du liksom. Pøh.. Finnes ikke kaldt når man er i den situasjonen og skal få høre på hjertet!! hehe



Etter mange lange sekunder, fant vi min hjertelyd, og etter enda lengre og flere sekunder etter det, fant vi den Lille's hjertelyd!!
Så utrolig deilig følelse å vite at alt er bra inni der<3
153 stod slagene på, og det var veldig bra! :)
Men var vanskelig å fastlå antall slag en gang til, for den Lille lå jo ikke i ro... Flyttet og romsterte verre enn verst der inne! haha... Herlig!

Jordmor sender også en  hendvisning til sykehuset pga hjerteplagene mine.
Har slitt en del med hjertet tidligere, også har det gitt seg litt, men nå kjennes det jaggu ut som om plagene er på vei tilbake. Er ikke plagsomt som i at jeg ikke kan gjøre noe, men nok til å bekymre meg for den Lille.
Så vi håper på å få time 1 oktober da jeg skal til UL kl 10:30!! Hele 19 dager igjen til UL! Gud som jeg gleder meg!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar