innlegg


tirsdag 16. april 2013

#denfølelsen - Hva er glede for deg?




Hva er glede for deg?
Dette er det første spørsmålet i boken vi fikk fra Et foredrag om Glede i helgen som var.
Fremover, for å gå igang bloggingen igjen, kommer det mange spørsmål om Glede,
og du må gjerne svare i kommentarfeltet du også :)

Hva er glede for deg?
Det blir litt feil om jeg skal svare "Scott" på alle spørsmålene, så jeg skal prøveå unngå det så godt det lar seg gjøre. Det er en selvfølge og en selvskreven regel at en mor elsker barnet sitt over alt på jord, og det er våre barn som gir oss den største gleden i hverdagen.

Hva er glede for MEG?
* Glede for meg er når jeg ser at andre har det bra. Mine aller nærmeste.
* Når jeg ser brødrene mine sammen, at de slapper av, smiler og ler.
* Når hele familien er samlet rundt middagsbordet og prater, spiser mat, spiller.
Med andre ord; når familien er samlet.
* Glede for meg er når jeg kan glede andre. Litt klisjè, men det gir faktisk en god følelse å glede andre.
Med en gave, gode ord, en klem eller et klask på rompa.
Sistnevnte er ikke noe jeg har til vane å gjøre med hvem som helst, så til dere som tror at jeg er rompefiksert, så er jeg altså ikke det ;)
* Følelsen av å f.eks komme hjem etter en intens trening på senteret. Svett og klam. Når du får av deg de våte klærne, hiver deg i dusjen og kommer ut fra badet som et nytt menneske fordi du har forbrent kalorier, stelt deg på nytt og fått på rene klær. #denfølelsen
* Når jeg ser sønnen min sitte på rommet sitt med puslespill og han klarer alle bitene selv. Vi snakker ikke 5-6 brikker når han pusler. Her går det i 15-30 brikker, og han sier "jeg klarte det, mamma" og smiler fra øre til øre. Da vet jeg at jeg har gjort en god jobb med han og at han har det bra og er tilfreds. Og ikke minst når han kommer løpende bort til meg, gir meg en klem helt ut av det blå og sier "este deg, mamma" (elsker)
* Når det bobler og bruser i kroppen, du klarer ikke å sitte stille eller slutte å smile over en god nyhet du har fått. Og jeg gleder meg til den følelsen igjen. Kanskje den kommer til Torsdag? Hvem vet ;)
* Når du har vært på butikken etter en lang dag med ingenting, kommer hjem for å pakke ut varene, kvelden kommer og du endelig kan sette deg godt til rette i sofaen med en skål med vaniljekesam og blåbær og en episode av Greys Anatomy <3 #den følelsen
* De små øyeblikkene som skaper de store minnene.
* Den kjærligheten jeg kan gi til Even og føle at jeg får like mye tilbake. At jeg kan stole på og elske Even og vite at det er like mye gjensidig <3
* #denfølelsen når det er såpass varmt ute at du kan sitte ute i singlett, ta på seg solkrem, vasse langs strandkanten fordi det egentlig er litt kaldt, men du har fryktig lyst til å bade..

Det er mye man kan glede seg over, men som man ikke tenker over.
Man tenker; åh, jeg er så sulten, men det er ingenting som frister
- du har faktisk mat i kjøleskapet. Just pick one!
brrrr, det er så kaldt ute - men du har det varmt inne.
åhhr, jeg har lyst på nye gardiner, men jeg har ikke råd enda - du har faktisk et hjem..

Vi må slutte å klage over små bagateller og heller fokusere på at du har tak over hodet,
mat i kjøleskapet og varme klær.
Heller fokusere på det du har NÅ og ikke det du har hatt.

Så spørsmål til deg; Hva er glede for deg?










1 kommentar:

  1. En av de største gledene for meg, er å lese bloggen din, med akkurat de ordene du bruker i dag, og vite at du klarer å kjenne på gleden i det du har.
    KKK GID <3 <3 <3.

    SvarSlett