innlegg


tirsdag 23. april 2013

Hvor vakker er du?

Alle på et eller annet vis, er opptatt av utseende sitt. Endten det er i form av sminke, klær, hår etc.
Ingen kan komme og si at de driter i hvordan de ser ut.
Jo, de kan godt si det, men det er ikke sant. Innerst inne tenker de, funderer på hva som kunne vært anderledes og hva som er reelt å forrandre på.

Jeg er en av dem. Jeg tenker mye på hvordan jeg vil se ut. Ikke for alle andre, men for meg selv.
Jeg vil se bra ut for å føle meg bra, fordi jeg vet med meg selv at når jeg stæsjer meg, får på meg høye hæler og tar på meg andre smykker enn kun de to jeg bruker til daglig, så vet jeg at jeg føler meg bedre.
Men jeg vet også at uansett hva jeg gjør for å føle meg bedre, så er det fortsatt ting som er der og som plager meg.
Jeg har aldri vært (som jeg kan huske) en slank jente.
Jeg har alltid (som jeg kan huske) vært litt over det som skriftlig står at er normalt.
Og jeg prøver stadig vekk å endre på det.
Etter jeg fikk Scott så har det vært mitt hovedfokus, å komme ned der jeg var før jeg ble gravid, og det har jeg klart :) Men jeg har også klart å gå ned litt til og det er jeg stolt over å ha klart!
Nå jobber jeg med å gå ned enda litt til, og det er ikke lenge igjen til jeg kan si meg fornøyd og klappe meg selv på skulderen og si "bra jobba, Lucie)

Så har vi ansiktet.
Hvor mange er det som egentlig er fornøyd med ansiktet sitt?
For liten munn, for spiss nese, for runde kinn, for høy panne, for liten nese, for tettsittende øyne..
Det er så altfor mye man aldri blir fornøyd med, men der kan jeg faktisk si at jeg ikke har noe å klage på..
Jo.. det har jeg (hah), jeg har en nese jeg ikke liker, men jeg klarer ikke å se for meg selv med en annen nese, så jeg lar heller være å tenke på den poteten, og heller fokusere på målet mitt når det gjelder resten av kroppen :)

Men, jeg kom over en oppvekkende video på Dagbladet idag. En fantastisk video, og lurer på
"hvordan ville jeg forklart meg selv om jeg var der?"
Ganske utrolig at det kan være SÅ stor forskjell på egen forklaring til andres forklaring!
Det sier litt om hvor mye negativt vi egentlig tenker om oss selv.



2 kommentarer:

  1. Alle har vel noe ja, så er det vel innviduelt hvor mye man tenker på det, og bryr seg om det.

    Jeg vet ikke helt hva jeg ville fikset i dag...
    Men om du spør meg om en mnd er det mer eller mindre hele kroppen som skal pusses opp ;)

    Jeg vet jeg en gang i fremtiden kommer til å operere øynene. Vi har arvelige poser og tunge øyner i min familie, så det må jeg nok fikse opp i...Men vil vente litt til. :)

    SvarSlett
  2. Fantastisk video. Og veldig sann.
    Og du jenta mi, er mer enn fantastisk. DU er ubeskrivelig.
    KKK GID <3 <3 <3

    SvarSlett